شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کتاب «از جنگ تا دفاع مقدس، متن و حواشی» رونمایی می‌شود

نشست رونمایی و نقدوبررسی کتاب «از جنگ تا دفاع مقدس، متن و حواشی» اثر مینو خانی روز دوشنبه ۱۱ آذر در خانه گفتمان شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «از جنگ تا دفاع مقدس، متن و حواشی» به اهتمام مینو خانی روز دوشنبه ۱۱ آذر توسط انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران، در خانه گفتمان شهر برگزار می‌­شود.
 
این کتاب که با رویکرد پژوهشی تدوین شده، با هدف پاسخ به دو سوال محوری «چرا جنگ در ایران به پدیده اجتماعی تبدیل شده است؟» و «چرا هنرمندان ایرانی علاقمند به بازنمایی آن در آثارشان هستند؟» شکل گرفته است. کتاب دربرگیرنده ۲۰ گفت­‌وگو با هنرمندان، نویسندگان و متخصصان حوزه دفاع مقدس از جمله علی‌­اکبر ولایتی، محسن رضایی، ابراهیم حاتمی­‌کیا، احمدرضا درویش، مرتضی سرهنگی، هدایت‌­الله بهبودی، حبیب احمدزاده، عبدالجبار کاکایی و ... است.

مینو خانی گردآورنده این‌کتاب از اهالی قدیمی مطبوعات، دارای مدرک دکترای هنر از دانشگاه اینالکوی پاریس، مولف کتاب­‌های «رنگ جنگ ایران-عراق» (۱۳۹۴، به زبان فرانسه) و مترجم آثاری همچون «استنلی کوبریک، ادیسه در سینما» (۱۳۸۲)، «روزنامه‌­نگاری پس از اینترنت» (۱۳۸۹) و مدرس دانشگاه در رشته پژوهش هنر است.

نشست رونمایی و بررسی این‌کتاب با حضور و سخنرانی مرتضی سرهنگی نویسنده و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس، حبیب‌­الله صادقی هنرمند و از بنیان­گذاران نقاشی انقلاب و دفاع مقدس و بهنام زنگی هنرمند و ناشر همراه است.

این‌برنامه روز دوشنبه ۱۱ آذر از ساعت ۱۶ در خانه گفتمان شهر واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴ برگزار می­‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها